Om mig, Björn
Jag som skapat Kundskapa heter Björn Folke. Jag har arbetat i över 20 år som ledare med kundservice, kundmöten, service och bemötande.
Kundskapa
Jag som skapat Kundskapa heter Björn Folke. Jag har arbetat i över 20 år som ledare med kundservice, kundmöten, service och bemötande. Jag är mycket fascinerad av hur servicen i organisationer och företag i min omvärld fungerar. Idag kan jag inte låta bli att gå in i en affär, restaurang, ringa en kundenhet/supportenhet eller träffa på en säljare, utan att reflektera runt vilket bemötande jag får vid just detta tillfälle. Jag slås ofta av hur lite det ofta krävs för att överträffa kundens förväntningar, men hur svårt det är för företag eller organisationer att göra det kontinuerligt och långsiktigt.
Jag tänker alltid på vilket bemötande jag får
Jag har alltid känselspröten ute och tar verkligen in vilken service och bemötande jag får. Jag har träffat på väldigt mycket bra service i mitt liv, service jag har tagit till mig och lärt mig mycket av, men också mycket service som har varit obefintlig, oengagerad eller oäkta. Och jag har lärt mig av det också…
Några av de tjänster jag haft:
- Kundtjänstchef
- Storkundschef
- Callcenterchef
- Supportchef
- Key Account Manager – KAM
- Kontorschef
- Administrativ Chef
- Produktchef
- Affärschef
- Mm
I alla dessa roller har jag haft dedikerat ansvar för att bemötande inom min enhet fungerar och lärt mig vilken enorm skillnad det blir i enhetens framgång beroende på hur vi hanterar just kontakten med kunder, kollegor, partners, ägare, beställare, kravställare mm till enheten.